פעילות למען בעלי חיים חסמו בגופן את כניסתם של סוסים לרחבת תחרות הרכיבה המערבית.

עדכון 17:30: כל העצורות שוחררו תחת תנאים מגבילים

עדכון 16:20: נוספו תמונות וסרטון מהפעולה לפוסט.

עדכון 16:00: חלק מהעצורות שוחררו תחת תנאים מגבילים. השחרור צפוי להימשך זמן מה.

עדכון 13:10: עורכת דין נמצאת עם הפעילות ומשוחחת איתן.

עדכון 12:30: הפעילות עצורות בתחנת משטרת רמלה. עדכונים נוספים בהמשך.

עדכון 12:00: כעשר פעילות נעצרו בפעולת המחאה, כרגע הן בדרך לתחנת משטרת רמלה. פעילות מוזמנות להגיע לתחנת המשטרה להביע תמיכה.

לפני מספר דקות התפרצו מספר פעילות לשחרור בעלי חיים לרחבת התחרות שבחוות נועם בנצר סירני הפעילות קשרו עצמן אחת לשניה ועוצרות בגופן את השתתפותם של הסוסים בארוע במטרה לחשוף את המציאות העגומה והאכזרית שמאחורי השימוש בסוסים בתעשיית הספורט והבידור. תחרויות ומקצים מטרתם הפגנת שליטה וכוח על הסוס, באכזריות וכוחניות גדולה.

לרוב מבוגרים וילדים המגיעים לאירועים ו"תצוגות" של בעלי חיים מתוך אהבה ורצון לראות חיות מקרוב. רובם מתייחסים למופעים כבידור, ללא כל מודעות לסבל הכרוך בהם. המתחרים משתמשים בסוסים ככלי לבחינת הישיגיהם ושליטתם על החיה. אנו קוראות לאותו ציבור לפקוח את עינייו לצד האפל והאלים של מופעים אלו, ממלחמות פרים דרך קרקסים ועד למרוצי סוסים, ולהפסיק לקחת חלק בתעשיית הבידור העצובה הזו. התפיסה מתעתעת לפיה הסוס שמח וטוב לו, או שאנו אוהבים את החיה היא אבסורדית כאשר מוכתבים לה חיים של ניצול לשם בידור האדם בלבד. אין אנו אוהבים את החיה כאשר אנחנו בוחרות ובוחרים להניח עליה את כובד משקלנו, בועטים בה עם דורבנות כדי שתענה לדרישותנו, או מאלפים אותה לצייתנות ע"י שבירת רוח אינטנסיבית ורפטטיבית. בעלי החיים אינם רכוש, אינם כלי לשימוש האדם, הם חיים ומרגישים בדיוק כמונו. אל תתמכו בשעבוד, שעבוד אינו ספורט ואינו בידור.

הסוסים ה"מתחרים" בענף זוכים לשנים של אילוף ואימונים אינטנסיביים אשר אינם מותאמים לטבעם. אנשי הרייניג מתגאים בכל מיני תרגילים שהם גורמים לסוסים לעשות, למשל תרגיל בו הם מכריחים את הסוס להסתובב מאוד מהר באופן שבו רגל אחורית אחת מתפקדת כמעין מחפר והשנייה זזה אחורה. תנועה זו בלתי טבעית לחלוטין בשביל הסוס. תנועה כזו עלולה לפגוע ברגל הציר, במיוחד כאשר המשטח עליו נעשה התרגיל קשה, לא אחיד או סלעי, בגלל סכנת הבורות והסלעים. הרגל שזזה אחורנית יכולה בקלות מאוד להתפס בקרקע לא אחידה ולגרום לסוס למעוד או ליפול.

עוד עניין המדגים את אכזריות המקצה הוא הפרזול הנהוג בריינינג. הפרסות נקראות sliding plates והן מעוצבות למען תרגיל אחד בלבד(sliding). הפרסות המיוחדות הללו נמצאות על הרגליים האחוריות של הסוסים ומטרתן להמעיט בגרירת הרגליים של הסוס בזמן בלימה חזקה. בלימת ההחלקה(sliding stop) מאוד דרמטית ומרשימה לקהל. הקהל רואה את הבלימה הפתאומית כ"הישג" הדורש מיומנות רבה אך, אפקט ההחלקה ה'מרשים' נוצר בעיקר בגלל הפרסות המיוחדות. בשביל הסוס המצב רק מחמיר מכיוון שחרי בלימה כזו, הסוס נדרש לרוץ במעלים במהירות רבה ביחס לשטח המצומצם של הזירה. במצב כזה, הפרסות המיוחדות רק מקשות על הסוס כי הסוס זקוק לחיכוך עם המשטח כדי לבצע את הסיבובים המשוגעים באופן מדויק ו'בטוח'. הסוסים צרכים להזיז את הרגליים שלהם יותר מהר ויותר גבוה מהרגלם ובכך יוצא שהסוסים מנסים בהיסטריות להניח את הרגליים שלהם על הקרקע (בזמן שהפרסות המיוחדות מפריעות להם) כדי לא ליפול.

לאחרונה אנו עדות לשימוש ההולך וגדל בבעלי חיים בתעשיית הבידור והספורט ואף לפירסומים הרבים הקוראים לציבור לקחת חלק בהימורי סוסים. שעבוד אינו ספורט, אנו קוראות לציבור לפקוח את עייניו לנוכח שיטות "החינוך" האלימות הכרוחות בתהליך האילוף ולאורך חייהם רצוף הסבל.

נטע, ממשתתפות הארוע מסרה: "אנו חיות בחברה אלימה ששמה רווח כלכלי מעל לכל שיקול מוסרי, חברה שאורח חייה רצוף ברמיסה והשמדה יום יומית של כל מי שחלש מאיתנו. את המציאות הזו חייבים לשנות – ההתנגדות לתעשיות המנצלות בעלי חיים מהווה את ההתחלה של הרחבת מעגל החמלה, העמידה לצד החלש וכיבוד החיים באשר הם. כל היופי הגלום בריצת הסוסים הינו החופש שלהם, סוסים הינם יצורים רגישים ולא חפץ לשימוש ושעשוע האדם, ספורט המשעבד ומתאכזר לבעלי חיים אינו ראוי שימשיך להתקיים ואנו הגענו לכאן היום על מנת לעצור זאת בגופנו."

אנרכה-פמיניסטיות לזכויות בעלי חיים

למידע נוסף על תעשיית מרוצי הסוסים:

כתיבת תגובה